alexandra js - ord och sånt

life is short, art is forever.

Måndag - +15 kilo

Kategori: Vardag

Ni vet när jag tidigare skrev om att jag hade gått upp i vikt av min medicin? 
Ja, jag skrev inte HUR mycket jag har gått upp i vikt. Det är alltså 15 kilo på 7-8 månader som jag har gått upp.
Grejen är att jag har alltid varit "typ smal" eller ja, jag har alltid varit ganska smal helt enkelt. 
Fram tills nu. Jag är inte tjock, men jag är inte smal längre.
Jag pratade med min lillasyster igår morse om detta (min lillasyster elittränar basket i usa) och jag sa att jag hade panik, för att jag väger 79.9 kilo. Nästan 80 kilo på mina 160 centimeter. 
Det kan tänkas gnälligt, men enligt mitt BMI så är jag faktiskt överviktig, för första gången i hela mitt liv. 

 
Som ni ser, så är jag överviktig. Det har varit sjukt svårt att smälta för det första, jag har fått köpa helt nya kläder och jag kan knappt ha någonting som jag kunde ha innan. Alltså alls. 
För det andra så har jag börjat träna (sedan för några månader sedan) och har ändå gått upp i vikt, sedan jag började träna. Så nu äter jag dessutom rätt, och det återstår att se vad som händer med det.
Sista utvägen blir alltså att ringa till min läkare, boka en tid och berätta att detta inte funkar. 
Inte för att jag behövde köpa nya kläder eller för att jag inte vill vara överviktigt (fast vem fan vill det?) utan för att jag tänker att vad gör medicinen egentligen med min kropp isåfall?
Vad är det som gör att jag går upp i vikt, och vad gör medicinen mer med min kropp som kanske inte ens syns isåfall? För dessa anledningarna måste jag kontakta min läkare och kolla om jag kan byta medicin helt enkelt. 

 
Kommentera inlägget här: