alexandra js - ord och sånt

life is short, art is forever.

Måndag - efter utställning

Kategori: Vardag

Idag har jag spenderat hela dagen med min 3åring. Han var lite förkyld i helgen, så vi bestämde oss för att låta honom bli helt snorfri innan han går tillbaka till förskolan. Vi var mest ute och lekte i många långa timmar, men vi målade och ritade lite ihop med innan vi gjorde en fruktsallad, och sen åt middag. 

Efter nattningen så målade jag i någon timme, sen blev jag jättejätteledsen och grät medan jag målade 🤷‍♀️ Jag saknar mamma jättemycket ibland och vissa kvällar (som ikväll) så kommer saknaden och sorgen så plötsligt och liksom blossar upp bara. Jag fortsatte att måla lite till men sen städade jag undan i hemmet istället, torkade av bord, stolar, golv(?!) och diskbänken osv.

Det var en skön dag, och en fin dag. Jag har saknat att bara umgås och leka med min son, eftersom jag hade det väldigt stressigt inför utställning och mellan utställningar osv. 
Jag slås ofta av tanken på hur oerhört mycket jag älskar honom och hur mycket han lär mig också, varenda dag. Han lär mig att öva mig på att sätta gränser, han lär mig hur villkorslös kärlek känns, han lär mig hur spontant skratt kan låta och hur härligt det känns. Han är utan tvekan det bästa jag någonsin skapat 🙏 Mitt fina lilla yrväder. 

Godnatt 🌟 


Kommentera inlägget här: