alexandra js - ord och sånt

life is short, art is forever.

Onsdag - Låg

Kategori: Vardag

Ibland blir jag plötsligt väldigt låg, utan uppenbar anledning. 
Idag är en sån dag. 
 
Jag kan ju givetvis gissa mig till varför jag är låg, högst troligen är det på grund av att det har varit väldigt hektiskt och intensivt under några veckor med projektet ayearofhealingxhbt.
Men det är ju säkert också en oro för vad som händer i världen just nu.
Jag är ju trots allt väldigt känslig för andras humör, känslolägen osv. Det smittar liksom av sig - enormt.
 
Jag blir också så självkritisk såna här dagar, jag kan tänka att jag inte är särskilt bra på något, att jag inte jobbar tillräckligt hårt, att jag inte återhämtar mig tillräckligt bra, att jag inte är tillräckligt någonting helt enkelt. Inte särskilt rolig, inte särskilt empatisk, sympatisk, inkännande, inlyssnande. Ja men allt.
Också blir jag arg för att jag tänker att om min kaos-hjärna bara funkade normalt någon gång så kanske jag inte skulle vara såhär. 
 
Men så försöker jag iallafall tänka att det är okej att låta dom här tankarna passera och sen kommer det att kännas bättre och jag kommer känna mig mindre låg så småningom. Jag försöker att inte hänga upp mig på någon tanke, utan se på dem som bilar som kör förbi liksom. Inte som en bil som jag ska sätta mig i haha. 
 
Hur som helst, hoppas ni har en fin kväll. Kram.
Kommentera inlägget här: