alexandra js - ord och sånt

life is short, art is forever.

Torsdag - bara få vara

Kategori: Vardag

Hejsi hoppsi
Jag hade en ganska lugn dag idag, men blev liksom sittandes på en stol skitlänge för att jag väntade på ett möte som sedan blev försenat? Vad är grejen med det liksom haha, att inte kunna göra något emellan när jag väntar på något? 
Sen skulle jag måla lite, men fastnade typ på att det var så stökigt runt omkring att jag inte visste var jag skulle börja... Så då började jag inte alls 🙃 utan somnade istället på soffan hah. Äsch, tycker nog egentligen att jag är ganska värd att bara få vara lite nu. Efter två utställningar på kort tid där all min vakna tid gått åt till båda grejerna. 

Jag får ibland (läs ofta) prestationsångest när jag t.ex inte är lika aktiv på Instagram, trots att jag vet att det är fullkomligt rimligt att inte alltid kunna/orka/vilja publicera roligt/intressant/givande innehåll på just sociala medier. Jag har blivit bättre på att lyssna på mig själv iallafall eller ja, känna efter snarare "orkar jag verkligen?" Om svaret är "nja", "kanske" eller "Ja, men..." då får det vara. Att alltid pressa sig själv till det ytterst möjliga KAN absolut vara en bra sak, men inte alltid och inte i allt. Ibland är bra good enough som en lärarkollega sa till mig när jag vikarierade sist. 

På tal om Instagram så skrev en tjej som precis startade sitt eget galleri i Göteborg att hon inte kommer jobba heltid med konsten längre, för hon tycker att det är så ensamt som verksam konstnär. Och det ÄR det. Det är verkligen inte för alla och jag tror att många glömmer bort den aspekten många gånger. Så himla starkt av henne att säga det, stå för det och göra något åt det. Hon har fått ett jobb där hon nu kan prata med kollegor varje dag! 
Jag är en person som älskar att vara själv haha. Jag tycker ibland att 3 telefonsamtal per dag är på gränsen till för mycket 🥴😅 Att få jobba ensam är fantastiskt, jag har inte så ofta tråkigt i mitt eget sällskap. Det betyder dock inte att jag inte uppskattar sociala sammanhang, för det gör jag också. Men lagom åt gången... med tillräckligt mycket egentid emellan 😅 Härligt att jag låter som en extremt ensam enstöring 🙋‍♀️ Jag gillar faktiskt människor som sagt. Ibland. Ish 😉 

Ja men nä, ska inte bli långrandig som det heter. Godnatt 🌟




Kommentera inlägget här: